Hulplijn coronacrisis 0900-CONSULT

Je bent altijd welkom. Laagdrempelig en meteen advies.
Probleem, vraag of psychologische hulp nodig ten tijden van de coronacrisis? Bel de telefonische hulplijn van Psychologiepraktijk van Buuren.

Telefonische hulplijn coronacrisis 0900-CONSULT

De impact van het coronavirus op Nederlanders wordt steeds groter, Sociale contacten afbouwen, thuis werken, kinderen niet meer naar school zijn een paar voorbeelden. We zien en horen dat “Corona” ook een impact heeft op hoe we met deze beperkingen om gaan. Mensen krijgen virusangst, voelen zich alleen, kinderen stellen veel vragen “wat… als…”. Heb je een luisterend oor, advies of psychische hulp nodig? Dan kun je contact opnemen met de telefonische hulplijn van Psychologiepraktijk van Buuren. Je hart luchten helpt. Wij luisteren aandachtig naar je; jouw verhaal staat bij ons centraal.

Psychologiepraktijk van Buuren heeft een telefonische hulplijn opgericht ten tijden van de coronacrisis. Je kunt bij ons terecht als je psychische klachten ervaart rondom de coronacrisis. Op de telefonische hulplijn zitten de therapeuten van Psychologiepraktijk van Buuren voor je klaar om je te woord te staan. Zit je niet in een psychische crisis maar wil je wel graag met een therapeut praten over wat je meemaakt ten tijde van het coronavirus? Dan kun je telefonisch contact met ons opnemen. Dit mag ook anoniem.

Psychologiepraktijk van Buuren streeft naar een land waarin niemand zich radeloos en alleen voelt ten tijden van het coronavirus. Onze praktijk kenmerkt zich door een huiselijke sfeer, korte lijnen, betrokken, korte lijnen en snelheid. Vanuit onze praktijk in Hilversum bieden we een telefonische hulplijn waar mensen met psychische klachten omtrent de coronacrisis terecht kunnen. Ons doel is het bieden van een luisterend oor en het geven van mogelijke adviezen om te gaan met de psychische gevolgen van de coronacrisis.

 

Waarover kan ik bellen?

Over zo goed als alles omtrent de coronacrisis.  Je kunt rustig anoniem je verhaal kwijt of praten over wat je bezig houdt. Ook wanneer je niet goed weet waar je moet beginnen. We helpen je de woorden te vinden.

De gespreksonderwerpen rondom de corona-crisis kunnen zijn:

• Angst om het coronavirus te krijgen;
• Angst dat familieleden het coronavirus krijgen;
• Angstige situaties omtrent het coronavirus;
• Het zien van angstige beelden op televisie, sociale media en internet;
• Het doormaken van een traumatische ervaring omtrent het coronavirus;
• Het overlijden van een dierbare aan het coronavirus;
• Verhoogde werkdruk door het coronavirus;
• Het verlies van autonomie: je verlies de regie over je eigen leven;
• Eenzaamheid bij ouderen en alleen wonende
• Relatieproblemen met je partner.

 

Waarom bellen met de telefonische hulplijn:

Psychologiepraktijk van Buuren biedt via haar telefonische hulplijn een luisterend oor aan iedereen die kampt met psychische klachten als gevolg van de coronacrisis. Praten over je gedachten en gevoelens omtrent de coronacrisis lucht op, het haalt de druk van de ketel. Wij geven je even dat steuntje in de rug. De therapeuten luisteren met geduld en aandacht naar je verhaal en proberen je waar mogelijk te helpen.

De voordelen zijn:

• Je kan anoniem bellen;
• In tijden van de coronacrisis hoef je het huis niet uit;
• Het bespaart je reistijd;
• Je hebt zelf de controle;
• Je kan de verbinding verbreken wanneer jij zelf wil;
• Je kan overal vandaan bellen waar jij het prettig vindt;
• De kosten zijn aanzienlijk lager en heb je zelf in de hand;
• Het is makkelijker praten over je gevoelens zonder dat je elkaar ziet en kent
• Het is minder ongemakkelijk.

Hoe vaak mag ik contact opnemen:

Wij gaan graag met je in gesprek, maar het contact opnemen met de telefonische hulplijn is wel begrensd. Wij willen in tijden van de coronacrisis bereikbaar zijn voor iedereen en wij proberen de aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat een gesprek helpt of iets bijdraagt. We willen ook voorkomen dat mensen steeds afhankelijker worden van het bellen met de telefonische hulplijn. De begrenzing is ingezet op maximaal drie gesprekken per dag. Wanneer jij of wij merken dat je meer nodig hebt dan de telefonische hulplijn dan kunnen we een persoonlijke (online) afspraak voor je maken met één van onze therapeuten om te bekijken wat wij voor je kunnen gaan betekenen. Deze afspraak zal zeer waarschijnlijk via beeldbellen of door middel van E-health/onlinemodules gaan.

Hoe helpt de telefonische hulplijn mij:

Je hart luchten helpt. Juist anoniem met iemand praten die je niet kent en ziet, kan heel fijn zijn. Wij luisteren aandachtig naar je; jouw verhaal staat en centraal. Door er over te praten, kun je belangrijke inzichten ontdekken, die je weer op weg helpen. En natuurlijk is het gewoon fijn wanneer er iemand naar je luistert. Soms is het gesprek kort (een paar minuten), meestal langer.

Anonimiteit en geheimhouding:

Je kunt in principe hulp krijgen zonder je bekend te maken, tenzij je ervoor kiest om meer informatie met ons te delen. Je hoeft je naam niet te zeggen. We nemen geen contact met jou op, tenzij je een persoonlijke (online) afspraak maakt met één van onze therapeuten wil maken. Dan zullen we naar je persoonsgegevens vragen. Voor zolang het gesprek duurt, zijn we er voor je.

Wat jij ons toevertrouwt, blijft strikt geheim. Je hoeft je naam niet te zeggen en we zien jouw telefoonnummer niet. We nemen geen contact met jou op, tenzij je een persoonlijke (online)afspraak maakt met één van onze psychologen. Dan zullen we naar je persoonsgegevens vragen en dan zal er pas een persoonlijk dossier aangemaakt worden.

Met wie praat ik:

De therapeut met wie je praat, wil even naast jou staan, je helpen de zaken op een rij te krijgen. Het zijn betrokken mensen met levenservaringen die graag iets voor jou, voor anderen en voor de maatschappij willen betekenen.

Bereikbaarheid:

Bellen met onze telefonische hulplijn kan van 08:00 – 21:00 uur, van maandag tot en met zaterdag. Het team probeert elk moment van de dag voor je klaar te staan en naar je te luisteren. Wij streven naar een optimale bereikbaarheid. Toch kan het voorkomen dat alle telefoonlijnen in gesprek zijn wanneer jij belt waardoor je in de wacht blijft staan. Probeer het dan later nog eens.

Kosten:

Alle hulp die de telefonische hulplijn aanbied kost €1 per minuut. Je betaalt alleen de gebruikte belkosten. Mocht je na een gesprek met de telefonische hulpdienst nog niet ‘klaar’ zijn, zou het kunnen zijn dat onze therapeuten je aanraden om een persoonlijke afspraak te maken met één van onze therapeuten.

Niet tevreden:

Ondanks wij ons uiterste best doen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het zijn dat je niet tevreden bent. Laat het ons dan weten via het contactformulier. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Organisatie:

De telefonische hulplijn is tot stand gekomen door Psychologiepraktijk van Buuren voor psychische hulp op afstand in heel Nederland.

 

Wie kan contact opnemen met de telefonische hulplijn?

De telefonische hulplijn is er voor iedereen die ergens mee zit en daarover wil praten. Zij kunnen anoniem in een persoonlijk gesprek hun hart luchten, stoom afblazen en als ze daar behoefte aan hebben, worden doorverwezen naar één van onze psychologen.

Probleem, vraag of psychologische hulp nodig ten tijden van de coronacrisis? Bel de telefonische hulplijn van Psychologiepraktijk van Buuren.

DIRECT CONTACT?
BEL: 0900-0400635

Telefonische hulplijn coronacrisis

De impact van het coronavirus op Nederlanders wordt steeds groter, Sociale contacten afbouwen, thuis werken, kinderen niet meer naar school zijn een paar voorbeelden. We zien en horen dat “Corona” ook een impact heeft op hoe we met deze beperkingen om gaan. Mensen krijgen virusangst, voelen zich alleen, kinderen stellen veel vragen “wat… als…”. Heb je een luisterend oor, advies of psychische hulp nodig? Dan kun je contact opnemen met de telefonische hulplijn van Psychologiepraktijk van Buuren. Je hart luchten helpt. Wij luisteren aandachtig naar je; jouw verhaal staat bij ons centraal.

Psychologiepraktijk van Buuren heeft een telefonische hulplijn opgericht ten tijden van de coronacrisis. Je kunt bij ons terecht als je psychische klachten ervaart rondom de coronacrisis. Op de telefonische hulplijn zitten de therapeuten van Psychologiepraktijk van Buuren voor je klaar om je te woord te staan. Zit je niet in een psychische crisis maar wil je wel graag met een therapeut praten over wat je meemaakt ten tijde van het coronavirus? Dan kun je telefonisch contact met ons opnemen. Dit mag ook anoniem.

Psychologiepraktijk van Buuren streeft naar een land waarin niemand zich radeloos en alleen voelt ten tijden van het coronavirus. Onze praktijk kenmerkt zich door een huiselijke sfeer, korte lijnen, betrokken, korte lijnen en snelheid. Vanuit onze praktijk in Hilversum bieden we een telefonische hulplijn waar mensen met psychische klachten omtrent de coronacrisis terecht kunnen. Ons doel is het bieden van een luisterend oor en het geven van mogelijke adviezen om te gaan met de psychische gevolgen van de coronacrisis.

 

Waarover kan ik bellen?

Over zo goed als alles omtrent de coronacrisis.  Je kunt rustig anoniem je verhaal kwijt of praten over wat je bezig houdt. Ook wanneer je niet goed weet waar je moet beginnen. We helpen je de woorden te vinden.

De gespreksonderwerpen rondom de corona-crisis kunnen zijn:

• Angst om het coronavirus te krijgen;
• Angst dat familieleden het coronavirus krijgen;
• Angstige situaties omtrent het coronavirus;
• Het zien van angstige beelden op televisie, sociale media en internet;
• Het doormaken van een traumatische ervaring omtrent het coronavirus;
• Het overlijden van een dierbare aan het coronavirus;
• Verhoogde werkdruk door het coronavirus;
• Het verlies van autonomie: je verlies de regie over je eigen leven;
• Eenzaamheid bij ouderen en alleen wonende
• Relatieproblemen met je partner.

 

Waarom bellen met de telefonische hulplijn:

Psychologiepraktijk van Buuren biedt via haar telefonische hulplijn een luisterend oor aan iedereen die kampt met psychische klachten als gevolg van de coronacrisis. Praten over je gedachten en gevoelens omtrent de coronacrisis lucht op, het haalt de druk van de ketel. Wij geven je even dat steuntje in de rug. De therapeuten luisteren met geduld en aandacht naar je verhaal en proberen je waar mogelijk te helpen.

De voordelen zijn:

• Je kan anoniem bellen;
• In tijden van de coronacrisis hoef je het huis niet uit;
• Het bespaart je reistijd;
• Je hebt zelf de controle;
• Je kan de verbinding verbreken wanneer jij zelf wil;
• Je kan overal vandaan bellen waar jij het prettig vindt;
• De kosten zijn aanzienlijk lager en heb je zelf in de hand;
• Het is makkelijker praten over je gevoelens zonder dat je elkaar ziet en kent
• Het is minder ongemakkelijk.

Hoe vaak mag ik contact opnemen:

Wij gaan graag met je in gesprek, maar het contact opnemen met de telefonische hulplijn is wel begrensd. Wij willen in tijden van de coronacrisis bereikbaar zijn voor iedereen en wij proberen de aandacht zo goed mogelijk te verdelen. Daarnaast vinden we het belangrijk dat een gesprek helpt of iets bijdraagt. We willen ook voorkomen dat mensen steeds afhankelijker worden van het bellen met de telefonische hulplijn. De begrenzing is ingezet op maximaal drie gesprekken per dag. Wanneer jij of wij merken dat je meer nodig hebt dan de telefonische hulplijn dan kunnen we een persoonlijke (online) afspraak voor je maken met één van onze therapeuten om te bekijken wat wij voor je kunnen gaan betekenen. Deze afspraak zal zeer waarschijnlijk via beeldbellen of door middel van E-health/onlinemodules gaan.

Hoe helpt de telefonische hulplijn mij:

Je hart luchten helpt. Juist anoniem met iemand praten die je niet kent en ziet, kan heel fijn zijn. Wij luisteren aandachtig naar je; jouw verhaal staat en centraal. Door er over te praten, kun je belangrijke inzichten ontdekken, die je weer op weg helpen. En natuurlijk is het gewoon fijn wanneer er iemand naar je luistert. Soms is het gesprek kort (een paar minuten), meestal langer.

Anonimiteit en geheimhouding:

Je kunt in principe hulp krijgen zonder je bekend te maken, tenzij je ervoor kiest om meer informatie met ons te delen. Je hoeft je naam niet te zeggen. We nemen geen contact met jou op, tenzij je een persoonlijke (online) afspraak maakt met één van onze therapeuten wil maken. Dan zullen we naar je persoonsgegevens vragen. Voor zolang het gesprek duurt, zijn we er voor je.

Wat jij ons toevertrouwt, blijft strikt geheim. Je hoeft je naam niet te zeggen en we zien jouw telefoonnummer niet. We nemen geen contact met jou op, tenzij je een persoonlijke (online)afspraak maakt met één van onze psychologen wil maken. Dan zullen we naar je persoonsgegevens vragen en dan zal er pas een persoonlijk dossier aangemaakt worden.

Met wie praat ik:

De therapeut met wie je praat, wil even naast jou staan, je helpen de zaken op een rij te krijgen. Het zijn betrokken mensen met levenservaringen die graag iets voor jou, voor anderen en voor de maatschappij willen betekenen.

Bereikbaarheid:

Bellen met onze telefonische hulplijn kan van 08:00 – 21:00 uur, van maandag tot en met zaterdag. Het team probeert elk moment van de dag voor je klaar te staan en naar je te luisteren. Wij streven naar een optimale bereikbaarheid. Toch kan het voorkomen dat alle telefoonlijnen in gesprek zijn wanneer jij belt waardoor je in de wacht blijft staan. Probeer het dan later nog eens.

Kosten:

Alle hulp die de telefonische hulplijn aanbied kost €0,50 per minuut. Je betaalt alleen de gebruikte belkosten. Mocht je na een gesprek met de telefonische hulpdienst nog niet ‘klaar’ zijn, zou het kunnen zijn dat onze therapeuten je aanraden om een persoonlijke afspraak te maken met één van onze therapeuten.

Niet tevreden:

Ondanks wij ons uiterste best doen om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, kan het zijn dat je niet tevreden bent. Laat het ons dan weten via het contactformulier. Zo kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.

Organisatie:

De telefonische hulplijn is tot stand gekomen door Psychologiepraktijk van Buuren voor psychische hulp op afstand in heel Nederland.

 

Wie kan contact opnemen met de telefonische hulplijn?

De telefonische hulplijn is er voor iedereen die ergens mee zit en daarover wil praten. Zij kunnen anoniem in een persoonlijk gesprek hun hart luchten, stoom afblazen en als ze daar behoefte aan hebben, worden doorverwezen naar één van onze psychologen.

Leg eenvoudig je hulpvraag voor

"Je hebt direct contact met een therapeut!"
Melissa van Buuren | Psycholoog

De psycholoog

Mijn naam is Melissa van Buuren; psycholoog, vrouw, moeder, iemand die midden in het leven staat en een mensen-mens. Mijn passie is mensen helpen om te groeien of hun problemen de baas te worden. Écht luisteren naar iemand is het startpunt om verder te komen.
Lees verder >

Werkwijze

Jij staat centraal. We beginnen met een kennismaking en intake om vervolgens tot een diagnose en behandeldoelen te komen. Het is belangrijk dat je voor een psycholoog kiest die je vertrouwt en waar je een ‘klik’ mee hebt. Jij kiest zelf of je door wilt gaan met de behandeling.
Lees verder >

Tarieven

De behandelkosten die gehanteerd worden in onze psychologiepraktijk kunnen, afhankelijk van je zorgverzekering, (gedeeltelijk) achteraf gedeclareerd worden bij je zorgverzekeraar. Informeer daarvoor bij je eigen zorgverzekering naar de voorwaarden.
Lees verder >